lauantai 18. toukokuuta 2013

City by the lake

"And the embers never fade in your city by the lake, The place where you were born" - laulaa Smashing Pumpkins Chicagosta. Viitataanko tassa kaupungin kovaan yoelamaan en osaa sanoa, mutta kuuleman mukaan stadissa on villi meno ja lahestulkoon kaikki tekeminen taalla kuulemma "involves heavy drinking". Jos nain on niin tunnen pari tyyppia ketka viihtyisivat taalla siina tapauksessa loistavasti :)

Omat ensiaskeleet Chicagossa - tai tarkemmin Niles - nimisessa kaupungissa pikkasen Chicagon ulkopuolella on koostuneet samoista aineksista kuin reissun ekalla etapilla Sao Paulossa. Treenista ja syomisesta. Kaikin puolin hyvista jutuista siis. Mutta on tassa vahan muutakin ehtinyt tapahtua kun oon ehtinyt kuitenkin jo muutaman paivan taalla pyoria.

Lento Sao Paulosta Miamiin kesti 8h ja mun istumapaikka oli sellasessa kohtaa et siina oli seina takana eika selkanoja kaatunu yhtaan taaksepain. Taa oli yolento ja olin nukkunu edellisena yona aika vahan joten olin kuvitellu nukkuvani koko lennon, mut enpa saanukaan unta ni tuli sitten katottua 3 leffaa siina. Yllattavan nopeesti koko setti oli kuitenki ohi ja Miamissa tiukan rajatarkastuksen jalkeen hyppasin valipalan jalkeen uudelle lennolle Chicagoon. Taa lento oli 3,5h ja nukuin melkeen koko setin ku tukki. Mun frendi Michael, jonka luona asun taalla, tuli hakee mua kentalta kun kello naytti 10:00 aamulla.

Miken menopeli tartti kyydin
Aamupalan ja paikkareiden jalkeen lahettiin ajelee Compridon salille treenaa. Kelasin et nain 14h matkustamisen jalkeen tekee hyvaa vahan hikoilla. Sali on pikkasen kaukana Miken kampilta ja sinne ajeleeki jonku 45min suuntaansa, mut eipa silla kait mitaan valia oo. Ajeltiin treenaa ja sippasin tietty ihan taysin treeneissa mut hauskaa oli niinku rullatessa aina on. Takasin ajaessa Miken auto sippas tien kylkeen ja ei ollu muuta vaihtoehtoo ku soittaa hinausauto paikan paalle. Oltiin vasta seuraavana paivana menossa hakee mulle omaa autoa ni oltiin Miken VW Golfilla liikenteessa.

Korean Barbeque
Parin tunnin odottelun jalkeen paastiin takas kampille missa Miken broidi Nick ja daami Melissa venas meita ku oli tarkotus menna kimpassa Korean BBQ:n safkaa. Kello oli jo aika paljon ja meika oli menossa jollain muutaman tunnin unilla ni alko kaikki olee jo pikkasen epatodellisen tuntusta mut pakkohan miehen on safkaa ni siina puolen yon jalkeen oltiin sit vihdoinki ravintolassa poydan aarella ruokaa odottelemassa. Korealainen grilli toimii niin et keskelle poytaa tuodaan hiillos missa ite grillaat omat lihas ja poyta tuodaan muuten tayteen kaiken nakosia pikkusafkoja mista ei ollu hajuakaa et mita ne on. Kaikkee yritin maistaa kyl. Hyi ku oli hyvaa. Nam. Siina vaiheessa ku oltiin takas kampilla ja meika ihan sankykamaa ni jatkat alko kattoo viel jotain dokkaria siina olkkarissa missa punkkasin mut meikalla valot sammu aika nopeeseen siina kohtaa ku paasin makuuasentoon omalle pedille. Eka paiva "Chicagossa" oli taputeltu.
Naa kaupungit taalla pain maailmaa sulautuu jannasti yhteen. Meilla pain ne olis vaan saman kaupungin eri kaupunginosia, mut taalla ne on aina omia kaupunkejaan. Esim taa Niles missa asutaan ni tassa kavelymatkan paassa on ite Chicagon ja Park Ridgen kaupungin rajat. Ne rajat menee hassusti aina puolesta valista katua. Autolla ku ajaa sita rajakatua pitkin niin pystyy helposti sanoo et tolla puolella on toinen kaupunki ja tolla puolella toinen ku katukyltit on erilaiset, jalkakaytavat on erilaiset ja jossain tapauksissa autotien asfaltti on esim Nilesin puolella ihan uus ja Chicagon puolella kulunu ja reikia taynna. Tuntuu jotenki hassulta ku meilla himassa kaikki on miten on. Otan kuvan joku paiva ja laitan seuraavaan blogiin ni naette mita meinaan.

Mun pikakiituri
Torstaina sit kaytiin hakee mulle menopeli Hertzilta ja melkonen urheiluauto onki kyseessa, eiks ookki? Ehka hienoin auto mita oon koskaan paassy ajaa... Joo ei. Hirvein laatikkoauto minka maa paallaan kantaa mut paasempahan paikasta A paikkaan B ni kaikki hyvin.


Nyt kun mulla on oma auto kaytossa ni elama on vahan helpompaa taalla. Ma inhoon ku oon taysin riippuvainen muista ni nyt voin menna ja tulla omien suunnitelmien mukaan. Torstaina ja perjantaina kavin viela jumppailee ja jostain syysta paini taalla on kulkenu tosi tahmeesti ja mulla on ollu enemman ongelmia naiden kaa ku brassien kaa mika on tuntunu tosi oudolta. Toivotaan et oon vaa tosta reissaamisesta ollu sipissa ja sen takii ei oo oikeen kulkenu. Ehka taa tasta pikku hiljaa alkaa taas paranee. Kunto on luvattoman huono (edelleen) mut se on sellane juttu mille ei oikeen mitaan mahda. Se joko paranee tassa treenatessa tai sitte ei. Compridonki kaa oon paassy painii ja voin kertoo et se on aika painava kundi...

Ulkoilmaostari Old Orchard
Treenaamisen lisaks kavin vahan shoppailemassa Old Orchard ostarilla. Sortseja olin vailla ja niinhan siina kavi et kirjakauppaan paadyin. Laatikkoauto rullas himaan ilman sortseja mut pari sitakin kovempaa kirjaa kyydissa. Ostarilta loyty myos mun lemppari Cheesecake Factory, joten jossain kohtaa ku pieni nalka yllattaa ni pusken sinne syomaan jonku "pienen" salaatin ;)

Olin aika innoissani ku kirjakaupasta loyty Miles Cameronin kehuttu fantasiadebyytti Red Knight sellasena semipokkarina ja oon odottanu sita ku kuuta nousevaa!

Heaven on earth - kylla kaikki noi on kirjoja!
Taa asumis -ja elamisjarjestely taalla Mikella on aika jees ku taa kamppa on hyva ja taalta loytyy kaikki mita tarviin, sit niiden perheella on ihan tossa vieressa oma ravintola missa on ollu hyvat poperot eika oo mitaan tarvinnu maksaakkaan. Siella mul on myos ollu wifi kaytossa ni paasee puhelinhommia hoitaa. Muutenki oon viihtyny naissa suburbseissa hyvin. Kaikki tarvittava loytyy aina lahelta. Illalla ois tarkotus kayda tsekkaa vahan tota Chicagon stadia ja ehka ottaa pieni pintaraapasu tohon alussa puhuttuun yoelamaan. Juomishommat tietty jaa taas muille. Muutenki pitaa olla ajoissa himassa ku huomenna on Brasa -treenit 11:00 Compridolla. Tarttee olla iskussa et saa taydet tehot irti niista treeneista!

Jenkit on aina jenkit oltiin sitten missa pain tahansa. Kyl taalla ihminen viihtyy! Alla viela video mihin alussa viitattiin. Enjoy!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti